sobota 15. února 2020

Chlapec, který následoval svého otce do Osvětimi

Četla jsem už několik knih z Osvětimi, ale musím říct, že tato mi přišla nejlepší. Jako by tato vyprávěla skutečný příběh bez zásahů spisovatele, ale skutečně jak se to dělo hlavním hrdinům. Neříkám, že ty ostatní knihy co byly podle skutečnosti nebyly podle skutečnosti, ale myslím si, že měly hodně zásahů spisovatelů. Ale tato byla přesná, surová, chronologicky jdoucí a strhující. Je neuvěřitelné kolik má ta kniha poznámek pod čarou + číselné poznámky na konci příběhu. Ten autor si s ní dál skutečnou práci, protože těch jeho zdrojů jsou mraky. Pomalu odstavec co odstavec na konci s číselkem. Přiznám se, že jsem ty odkazy nečetla odkud to vše má, protože to bych nedělala nic jiného než otáčela stránky.
Tato kniha mě bavila, pokud se to k tomuto téma hodí toto slovo. Vtáhla mě do děje. Přišlo mi vhod, že příběh začínal v Rakousku a pro mě o méně známých táborech. Co jsem četla knihy tak hlavní představitelé byli z Maďarska, Polska a Slovenska. Takže do nacistického Rakouska jsem se podívala porvně. To mě hodně zaujalo.
Celkový příběh je vyprávěn z několika stran. Každý člen rodiny má svou linku. Takže to není jen o synovi a otci, i když ta jejich cesta je strhující a ukazuje nám, jak přesně život za ostnatými dráty probíhal. Fakt jsem se dozvěděla kupu ale vážně kupu nových informací a to si člověk říká, že po čtení těch knih ho už nic nepřekvapi. A ono zase jo.
Já nechci moc spoilerovat, protože co se nakonec stane s rodinou Kleinmannových je dost zásadní. A teda nevím zda na začátku čtení jsem si odvodila jak to skončí.
Vážně pokud čtete tuto literaturu, tak se do této knihy pusťte a nebudete litovat. Jednoznačně je pro mě o 100% lepší než tak vychvalovaný Tater o Osvětimi.

Ps: já si dám od tohoto tématu pauzu. Protože pokud se vám zdá o tom, jak pozorujete lidi házející mrtvoly do řeky, tak to vypovídá, že byste si měli dát stopku!

Obsah knihy:
Gustav Kleinmann, vídeňský židovský čalouník, je v roce 1939 zatčen nacisty a spolu se svým dospívajícím synem Fritzem odvlečen do německého Buchenwaldu. Tam se začíná jejich nepředstavitelný příběh plný násilí, hladu a nucených prací, v rámci nichž budovali koncentrační tábor, své vlastní vězení. Když Gustava zařadili do transportu do Osvětimi, což se tehdy rovnalo rozsudku smrti, odmítl ho Fritz opustit. V časech hrůz, jichž se stali svědky, i utrpení, jež prožili, je naživu držela jediná jistota: láska mezi otcem a synem.

Kniha vychází z Gustavova tajně vedeného deníku a je podložena důkladným archivním výzkumem. Poprvé vypráví jejich příběh - příběh o odvaze a přežití, v dějinách holokaustu bezprecedentní.

Chlapec, který následoval svého otce do Osvětimi je připomínkou jak té nejlepší, tak té nejhorší stránky lidství, síly rodinného pouta i nezdolnosti lidského ducha.

Žádné komentáře:

Okomentovat